Saturday, September 5, 2009

hari lahirku...

wif my beloved mama...




sedar xsedar...kalau dikira mengikut bulan islam..
hari ini hari lahirku...
thanks ma kerana telah melahirkanku...
tanpamu pastinya ak x dpt melihat dunia....
sudah 17 tahun parents bekorban untukku..
tp bila difikir2 balik...
sejauh mana and sebesar mana pengorbanan ak sbgai anak...
dan jika dilihat dari sudut bergelar seorang hamba...
apakah aku sudah ersedia menemui pencipta..
apakah semua amalanku sudah terlalu cukup menampung kesalahanku...
aku masih terlalu sedikit amalan
untuk menghidu harumnya syurgaNya....
semoga 15 ramadhan ini...
bukanlah ramdhan terakhir bagiku...
aku ingin menabur bakti buat orang tuaku...
aku ingin menjadi hamba yang muti'ah paNya...
Ya Allah...
jadikanlah aku hamba yang sanggup bekorban demi agamaMu
biarpun tidak setanding Siti Khadijah mahupun Ainul Mardhiah..
biarlah aku menjadi sebahagian dari sifat2 mereka...
jadikanlah aku anak yang solehah buat orang tuaku...
jadikanlah aku hamba yang syahid di jalanMu...
jadikanlah aku shabat yang membina..
jadikanlah aku hamba yang bersyukur...
jadikanlah aku,Atikah...
seperti maksud namaku...
berani..bersih..dan mulia...
aku ingin menjadi hamba yang cemerlang dunia
tetapai gemilang di akhirat....
istajibillah humma du'a ana
ya Rahman...

ya Ghaffur..ya Rahman..
ampunilah dosa kedua ibu bapaku...
sayangilah mereka spt mana mereka menyayangiku
semenjak kecil...
berilah rahmahMu kepada mereka....


15 ramadhan/5 september 2009

No comments:

Post a Comment